Θέατρα μεγάλα, μικρά, σκηνές περίλαμπρες και θλιβερά υπόγεια, ακόμα και «λουτροκαμπινέδες που μετατρέπονται σε θέατρα» (όπως έλεγε πρόσφατα σε διάλεξη της η Μάγια Λυμπεροπούλου) αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης.
Καθώς όμως και οι πλέον απευκταίοι κανόνες έχουν και τις εξαιρέσεις τους, το Θεσσαλικό Θέατρο αποτελεί και διαμορφώνει, ακόμα και στο ζοφερό περιβάλλον και θεατρικά σήμερα, τη δική του εξαίρεση. Με τον «Γάμο» της Αμπελακιώτισσας Βάσας Σολωμού-Ξανθάκη που ανέσυρε - ύστερα από 17 χρόνια από το πρώτο του ανέβασμα - από το «ακριβό σεντούκι» του θεάτρου ο Κώστας Τσιάνος.
Με τον «Γάμο» που δεν είναι φολκλόρ, δεν είναι ηθογραφία, δεν κουνάει το δάχτυλο, διδάσκει όμως και κυρίως συν-κινεί. Με τον «Γάμο» που πρόλαβε ήδη σε μια βδομάδα παραστάσεων να γεμίσει ασφυκτικά το θεατράκι του Μύλου.
Με τη Λενάκη, την ηρωίδα από το «παλιοντάμαρο» (με την έννοια του κακού) και το «χαζοντάμαρο» (με την έννοια του ελαφρόμυαλου γένους).
«Επιστροφή στα δικά μας! Του τόπου μας... Στις πρωταρχικές αξίες που έρχονται από τα βάθη του χρόνου. Να ξαναβρούμε τη λαλιά μας με την πανάρχαια καταγωγή. Καιρός να ξαναδούμε ποιοι είμαστε, από πού ερχόμαστε», δηλώνει στο σημείωμά του ο Κώστας Τσιάνος, ο οποίος την ερχόμενη χρονιά συμπληρώνει μισό αιώνα στο θέατρο.
Την άνοιξη του 2001 ο «Γάμος» ανέβηκε στη σκηνή του ΚΘΒΕ και πάλι σε σκηνοθεσία του ίδιου. Σε εκείνη τη σκηνοθετική προσέγγισή του, ο ρόλος της Λενάκης ερμηνεύτηκε από δύο ηθοποιούς (η μία σε προχωρημένη ηλικία σήμερα που θυμάται τη ζωή της εν είδει μονολόγου αφήγησης, και η δεύτερη σε νεαρή ηλικία - σύγχρονη της διήγησης). Είναι αυτή τη σκηνοθετική εκδοχή που ακολουθεί και στη σημερινή παράσταση του «Γάμου» ο Κώστας Τσιάνος, αναθέτοντας τους ρόλους στις Ελένη Ουζουνίδου και Γεωργία Γεωργόνη αντίστοιχα.
«Τεχνοντάμαρο» (από τη... φλέβα του Θεάτρου Τέχνης ορμώμενος) ο Περικλής Καρακωνσταντόγλου στον ρόλο του αλκοολικού πατέρα. Οι λοιποί ηθοποιοί του καστ (Αρης Λάσκος, Πόπη Πελτεκοπούλου, Ζωή Μουκούλη, Βασίλης Γιαβρής, Στέργιος Νένες, Μαίρη Σαουσοπούλου, Δανάη Ευθυμιάδη, Γρηγόρης Ποιμενίδης), πιστοί του Θεσσαλικού.
Πιστός και ο σκηνοθέτης στα πρώτα εμβληματικά, τελετουργικά, ποιητικά (που συν-σκηνοθετούν την παράσταση) σκηνικά και κοστούμια της Ιωάννας Παπαντωνίου.
Πηγή: εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ (Βίκυ Χαρισοπούλου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου