Το πράσινο φως άναψε, όπως διαβεβαίωσε προχθές στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημ. Ρέππας και θέμα ημερών είναι πλέον η δρομολόγηση ειδικού τρένου μεταφοράς μεγάλων οχημάτων, γνωστού κι ως κυλιόμενου αυτοκινητόδρομου, στην παλιά σιδηροδρομική γραμμή από τον παλιό σταθμό Τεμπών μέχρι τη Ραψάνη. Μια απόσταση 8 περίπου χιλιομέτρων, που θα διανύεται σε ελάχιστο χρονικό διάστημα από το τρένο, το οποίο θα μεταφέρει τουλάχιστον 30 νταλίκες σε κάθε διαδρομή.
Ήδη στελέχη του Εθνικού Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ), θυγατρικής του ΟΣΕ, μελετούν την περιοχή, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, για να διευκολύνονται τα φορτηγά να ανεβοκατεβαίνουν γρήγορα στο τρένο. Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει είναι προς την πλευρά του σιδηροδρομικού σταθμού Ραψάνης, όπου η παλιά γραμμή δεν φτάνει μέχρι το σταθμό. Απαιτείται κάποιο μικρό έργο, ίσως γεφύρωση, σε μήκος πενήντα περίπου μέτρων, παράλληλα της κοίτης του Πηνειού, που θα επιτρέψει τη γραμμή να επεκταθεί μέχρι το σημείο, όπου υπάρχει άφθονος χώρος για ελιγμούς φορτηγών.
Στελέχη του ΕΔΙΣΥ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διερευνούν στο εξωτερικό τη δυνατότητα ενοικίασης ενός τρένου μεταφοράς οχημάτων. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, επειδή η παλιά σιδηροδρομική γραμμή δεν ενώνεται στις δύο άκρες της με τη διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων, το ειδικό τρένο θα τοποθετηθεί πάνω στην παλιά γραμμή με γερανούς, σε διάστημα λίγων ωρών, όπως είχε γίνει στο παρελθόν και με τις δρεζίνες.
Το τρένο θα διαθέτει μηχανές και από τις δύο άκρες του και η φόρτωση θα γίνεται ως εξής: Από τους χώρους ελιγμών στο Σ.Σ. Τεμπών και Σ. Σ. Ραψάνης, όπου θα φθάνουν τα μεγάλα οχήματα, αυτά θα μπαίνουν κατευθείαν με ράμπα στα ειδικά βαγόνια, που είναι συνεχόμενα και δεν έχουν ενδιάμεσα κενά. Έτσι τα αυτοκίνητα, γρήγορα, το ένα πίσω από το άλλο θα καταλαμβάνουν όλο το μήκος του τρένου και η φόρτωση θα ολοκληρώνεται σε 10- 15 λεπτά. Οι οδηγοί θα μένουν στις θέσεις τους και η αποβίβαση θα γίνεται άμεσα, κατά τον ίδιο τρόπο, από την άλλη πλευρά του τρένου, με το εμπρός μέρος των αυτοκινήτων. Στην άλλη άκρη θα αναμένουν τα οχήματα που κινούνται αντίθετα και αυτό θα γίνεται μάλλον σε 24ωρη βάση. Τα βαγόνια διαθέτουν στα πλάγια ειδικό στηθαίο, που καθοδηγεί και συγκρατεί τις ρόδες, ώστε αυτές να κινούνται ευθεία.
Η σιδηροδρομική γραμμή, παρότι λέγεται «παλιά», αν και δεν χρησιμοποιείται για βαριά κυκλοφορία από τότε που λειτούργησε η νέα διπλή σήραγγα των Τεμπών, συντηρείται από τους σιδηροδρομικούς, λόγω και της κυκλοφορίας των δρεζινών. Ελέγχεται μονίμως και για πτώσεις βράχων και η όλη κατασκευή της ήταν εξ αρχής, διεθνών προδιαγραφών. Οπότε άνετα μπορεί να αντέξει τέτοια βάρη τρένων. Η εκτίμηση είναι ότι καθημερινά μπορούν να μεταφέρονται πάνω από 500 μεγάλα οχήματα προς κάθε κατεύθυνση, αριθμός που μπορεί να συμπεριλάβει το μεγαλύτερο μέρος της 24ωρης κίνησης των νταλικών, που πάνε από άλλες οδούς.
Με αυτό τον τρόπο η παλιά σιδηροδρομική γραμμή, που χάρη στις προσπάθειες σιδηροδρομικών χρησιμοποιείται κι ως τουριστική με τις δρεζίνες, αποκτά βαρύνουσα οικονομική σημασία, χωρίς μάλιστα να παρακωλύεται το επιβαρυμένο επιβατικό έργο του ΟΣΕ. Δημιουργούνται νέα δεδομένα στις μεταφορές στην Ελλάδα, από την πίεση των καταστάσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου