ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τελευταία νέα

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

Mαγκριώτης για τα έργα υποδομής στο νομό Λάρισας

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, μετά τα εγκαίνια του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου, συναντήθηκε με την Γενική Γραμματέα της Περιφέρειας, κ. Πόπη Γερακούδη και το Νομάρχη Καρδίτσας, κ. Φώτη Αλεξάκο, στα γραφεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στη Λάρισα.

Mαγκριώτης για τα έργα υποδομής στο νομό Στη σύσκεψη συζητήθηκαν θέματα αναπτυξιακών υποδομών της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Σήμερα το πρωί, ο Υφυπουργός έδωσε συνέντευξη τύπου και αναφέρθηκε στα παρακάτω έργα:

Για τον Δακτύλιο της Λάρισας, έργο πολύ σημαντικό, ο Υφυπουργός τόνισε ότι για την κατασκευή της οδού Καράγιωργα - Τ1 - Οδού Αεροδρομίου και για την κατασκευή του τμήματος από τη διασταύρωση της οδού Κοζάνης έως τη Β΄ γέφυρα Πηνειού, προχωρούν οι διαδικασίες ένταξης τους στο ΠΕΠ Θεσσαλίας, ώστε στη συνέχεια, όπως έχουμε ήδη συμφωνήσει, να μεταφερθεί για χρηματοδότηση στο Τομεακό Πρόγραμμα. Ο προϋπολογισμός είναι 21,6 εκατ. ευρώ και 14,1 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα. Τα υπόλοιπα τμήματα που αφορούν την νότια παράκαμψη της Λάρισας βρίσκονται σε φάση μελέτης.

Για τον οδικό άξονα Λάρισας - Ελασσόνας - Κοζάνης, βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες που εκτελούνται από την ΔΜΕΟ. Το τμήμα που βρίσκεται στο νομό Λάρισας εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μελετητικά στο τέλος του 2011 και η κατασκευή του θα χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο.
Παράλληλα το Υπουργείο προχωρεί στις διαπραγματεύσεις στα πλαίσια της αναθεώρησης των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών, για τον συνολικό οδικό άξονα Φλώρινα - Νίκη - Κοζάνη - Λάρισα.

Για τον οδικό άξονα Τύρναβος - Ελασσόνα - όρια Νομών Λάρισας και Κοζάνης, η συνολική κατασκευή μαζί με τις απαλλοτριώσεις έχει κόστος περίπου 250 εκατ. ευρώ. Ο άξονας αυτός θα έχει δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, 17 μ. πλάτος, με διαχωριστική νησίδα ασφάλειας, δηλαδή θα έχει χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου.

Στη αναφορά του για την παράκαμψη Ελασσόνας ο Υφυπουργός τόνισε:
«Η νέα μελέτη για την παράκαμψη Ελασσόνας, έχει ανάδοχο και περιμένουμε την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να υπογράφει η σύμβαση. Προχωρήσαμε στη νέα μελέτη γιατί θεωρήσαμε αδιανόητο αυτό που είχε γίνει την προηγούμενη περίοδο, όταν το έργο αυτό είχε μελετηθεί με πλάτος 8 μ. Δηλαδή ο οδικός άξονας θα έφτανε από τον Τύρναβο στην Ελασσόνα με 17 μ. πλάτος και ξαφνικά θα περιοριζόταν στα 8μ. Το ίδιο θα συνέβαινε και από τα βόρεια, από την πλευρά της Κοζάνης. Αυτό ήταν απολύτως επικίνδυνο για την οδική ασφάλεια και καταστροφικό για την Ελασσόνα. Στο έργο αυτό περιλαμβάνεται και η σήραγγα της Μελούνας.

Για τον δρόμο Φάρσαλα - Λάρισα, η μελέτη ανατέθηκε το καλοκαίρι του 2009, θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2011 και θα πραγματοποιηθεί αμέσως η δημοπράτηση του. Είναι πλάτους 11 μ., μήκους 35 χλμ. και το κόστος του περίπου 100 εκατ. ευρώ. Η ενδεικτική εγγραφή πόρων από την προηγούμενη κυβέρνηση είναι 40 εκατ. ευρώ».

Αναφερόμενος στο θέμα της μερικής εκτροπής των νερών του Άνω Ρου του Αχελώου, ο κ. Μαγκριώτης διευκρίνισε:
«Είχαμε επισημάνει στην προηγούμενη κατά τη διάρκεια της σχετικής τροπολογίας στη Βουλή, την οποία και εμείς ψηφίσαμε, πως δεν καλύπτει το πρόβλημα, όπως το θέτει το ΣτΕ και η ΕΕ. Για τα μεγάλα και σημαντικά έργα δεν αρκεί μονό η πολιτική βούληση, χρειάζεται ο έγκαιρος, υπεύθυνος και ολοκληρωμένος σχεδιασμός. Δυστυχώς δικαιωθήκαμε και το ΣτΕ πρόσφατα αποφάσισε την παύση των εργασιών.

Η κυβέρνηση δια των αρμόδιων υπουργών προχώρησε στις ενέργειες που προβλέπει η κοινοτική οδηγία και ζητά το ΣτΕ. Σε λίγες μέρες, ολοκληρώνεται η διαδικασία ανάθεσης της μελέτης, για τη δημιουργία του σχεδίου διαχείρισης των υδάτινων πόρων στην Περιφέρεια. Προβλέπεται, το Σεπτέμβριο του 2011, να έχει ολοκληρωθεί και μετά από τη δημόσια διαβούλευση έξι μηνών, όπως προβλέπει ο νόμος, θα παρθούν οι τελικές και εξειδικευμένες αποφάσεις.

Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από την πλευρά του, αμέσως μετά την απόφαση του ΣτΕ, όρισε τρεις ειδικές επιτροπές με Έλληνες και ξένους επιστήμονες διεθνούς κύρους, για να μελετήσουν τα θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων, από το σταμάτημα των έργων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Λάρισα Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΛΑΡΙΣΑ