Ομοφώνως ενέκρινε τελικά το δημοτικό συμβούλιο και παρά την αρχικά έντονη άρνηση των παρατάξεων της αντιπολίτευσης τα εξαγγελθέντα από το δήμαρχο μέτρα μείωσης της τιμής του νερού κατά 20% για όλους τους Λαρισαίους και των δημοτικών τελών κατά 40% για τους ανάπηρους. Επίσης ενέκρινε κατά πλειοψηφία πρόταση του κ. Κ. Τζανακούλη να διεκδικήσει η Λάρισα-έστω και την τελευταία στιγμή- τη συνένωση με 5 γειτονικούς δήμους, πλην δηλαδή Γιάννουλης και Κοιλάδας και με Νίκαια, Κραννώνα και Πλατύκαμπο, όπως προέβλεπε και η μελέτη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Την πρόταση που έλαβε μόνο θετικές ψήφους, την υπερψήφισαν οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας και δύο σύμβουλοι της αντιπολίτευσης (Γεωργάκης-Λυτροκάπης) ενώ όλοι οι υπόλοιποι ψήφισαν παρών, θα παρουσιάσει σήμερα, μαζί με άλλες δέκα περίπου χωροταξικές αλλαγές που ζητά η ΚΕΔΚΕ, ο κ. Τζανακούλης- ως εκπρόσωπός της- στην Επιτροπή της Βουλής που συζητά τον «Καλλικράτη».
ΑΔΙΚΙΑ
Ο κ. Τζανακούλης αναφέρθηκε σε διαβεβαιώσεις του υπουργού Εσωτερικών, με τις οποίες καθησύχαζε τους εκπροσώπους της ΚΕΔΚΕ και που αποδείχθηκαν πλαστές καθώς δεν ίσχυσαν τα ίδια κριτήρια στη χωροθέτηση των νέων δήμων αφού επικράτησε κομματικό συμφέρον. Ειδικά για τη Λάρισα έκανε λόγο για «ειδική μεταχείριση» που της επιφυλάχθηκε και για μεγάλη αδικία καθώς καμία άλλη μεγάλη πόλη και πρωτεύουσα νομού δεν υπέστη παρόμοιο περιορισμό. «Η Λάρισα μένει πίσω, με μόνον 145.000 πληθυσμό μετά τις συνενώσεις, μόλις 3.000 περισσότερο από τον Βόλο που διευρύνεται σημαντικά και ενώ η Πάτρα εκτοξεύεται στις 210.000 κατοίκους», είπε χαρακτηριστικά. «Όλοι βλέπουν πόσο διευρύνονται με εκτεταμένες συνενώσεις τα Τρίκαλα και η Καρδίτσα αλλά και γενικά όλες οι πρωτεύουσες νομών ανά την Επικράτεια. Μόνο στη Λάρισα εφαρμόστηκαν άλλα κριτήρια.
Η Λάρισα που ήταν ριγμένη και στον Καποδίστρια. Όλοι θυμούνται τι έγινε το 1997 και δεν εντάχθηκαν η Νίκαια και η Γιάννουλη. Έτσι και τώρα συμβαίνει το πρωτοφανές να ορίζεται ως έδρα δήμου προάστιο της πόλης, η Νίκαια».
Κριτική στο δήμαρχο για «αδύναμη, ασθενή και δίχως σχέδιο και στρατηγική διεκδίκηση» άσκησε ο κ. Γιάννης Σάπκας εκτιμώντας ότι ακολούθησε την τακτική «ό,τι βρέξει ας κατεβάσει, ό,τι μας δώσουν θα πάρουμε. Και έτσι φτάσαμε απροετοίμαστοι ως εδώ, χύνοντας δάκρυα που δεν μας ικανοποίησαν». Όπως εξήγησε, «έπρεπε να έχουμε από νωρίς ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. και με αυτή τη διαπραγματευτική ισχύ να διεκδικήσουμε».
«Η ουσία δεν είναι το χωροταξικό αλλά το τι αντιλαϊκά σχέδια προωθούνται μέσω του Καλλικράτη», τόνισε ο κ. Γ. Λαμπρούλης επαναλαμβάνοντας τη συνολική αντίθεση της «Δημοτικής Συνεργασίας» στο σχέδιο της κυβέρνησης. «Είπαμε όχι σ΄ αυτό το μόρφωμα που δεν προωθεί την ουσιαστική, δημοκρατική αποκέντρωση», υπογράμμισε ο κ. Απ. Καλογιάννης. «Δεν πιστεύουμε ότι το κρίσιμο για την προκοπή της Λάρισας είναι αν θα πάρει 2-3 χωριά παραπάνω».
Για το θέμα μίλησαν και οι δημοτικοί σύμβουλοι της μάξι αντιπολίτευσης Γ. Σούλτης, Κ. Καραμπάτσας, Δ. Γεωργάκης, Πόπη Κουρσούμη και Χρ. Λυτροκάπης και ακολούθησε ψηφοφορία (με τον κ. Σάπκα να εξηγεί ότι δεν μετέχουν σ΄ αυτή καθώς τη θεωρούν εκτός χρόνου), με το προαναφερθέν αποτέλεσμα.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ
ΚΑΙ... ΟΜΟΦΩΝΙΑ
Εν συνεχεία εγκρίθηκε ομόφωνα μετά από εκτενή συζήτηση η πρόταση του δημάρχου για μείωση της τιμής του νερού κατά 20% για όλους τους λογαριασμούς μέχρι 50 m³, κατά 40% των ανταποδοτικών τελών για όσους εμφανίζουν αναπηρία άνω του 67%, είναι δημότες Λάρισας και έχουν οικογενειακό εισόδημα μέχρι 20.000 ευρώ, η επιπλέον επιδότηση των λογαριασμών νερού σε ευπαθείς ομάδες και η δημιουργία Κοινωνικού Παντοπωλείου για τις ίδιες ομάδες. Σημειώνεται ότι η απώλεια της ΔΕΥΑΛ που εκτιμάται στο 1,2 εκ. ευρώ «ισοφαρίζεται» από την εξοικονόμηση που επιτυγχάνει λόγω των μισθολογικών περικοπών που επιβλήθηκαν με τα κυβερνητικά μέτρα.
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η μείωση κατά 15% των εξόδων παράστασης που λαμβάνουν οι πρόεδροι και οι αντιπρόεδροι των δημοτικών οργανισμών. Μαζί με τη μείωση 10% που είχε αποφασίσει η κυβέρνηση, ένας πρόεδρος θα λαμβάνει περί τα 600 ευρώ μηνιαίως από τα 800 που έπαιρνε ως τώρα.
Αναλύοντας τα όρια μεταξύ της πολιτικής αλληλεγγύης και του λαϊκισμού ο κ. Γ. Σάπκας, κατέταξε στη δεύτερη κατηγορία τα μέτρα που ανακοίνωσε ο δήμαρχος. «Προκαλούν την εύνοια του λαού δίχως να τον ευνοούν ουσιαστικά. Αντιθέτως η κοινωνική πολιτική υφίσταται διαρκώς και όχι μόνο προεκλογικά». Επισημαίνοντας ότι τη μείωση της τιμής του νερού δεν τη χρειάζονται όλοι το ίδιο, θεώρησε ως πιο ωφέλιμο αν πήγαιναν τα χρήματα σε επιδότηση της σύνδεσης με την αποχέτευση των φτωχών ΡΟΜ στη Ν. Σμύρνη.
Ανακαλώντας ως λανθασμένη την παλαιότερη συμφωνία του να αποζημιώνονται οι πρόεδροι, ζήτησε από τον δήμαρχο να δώσει το παράδειγμα μειώνοντας και τις δικές του ποικίλες αποζημιώσεις. Παράλληλα επέστησε την προσοχή για το πώς θα διαχειριστούν το Κοινωνικό Παντοπωλείο προεκλογικά και αναφέρθηκε σε πολλές άλλες ανάγκες που αντιμετωπίζει ο κόσμος και χρήζουν αντιμετώπισης από την κοινωνική πολιτική του δήμου.
Ο κ. Γ. Λαμπρούλης επανέλαβε ότι η παράταξή του θεωρεί τα μέτρα «προσβολή της νοημοσύνης του λαού, ότι κινούνται σε λογική φτωχοκομείου και ελεημοσύνης», επέκρινε τη δημοτική αρχή διότι «κεντρικά στην ΚΕΔΚΕ εγκρίνει κάθε αντιλαϊκό μέτρο και τοπικά πουλάει φιλολαϊκό πρόσωπο» και πρότεινε 40% μείωση των δημοτικών τελών για όλους τους Λαρισαίους και κατάργηση του ειδικού τέλους 80% από τους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΛ. Επίσης για τους προέδρους πρότεινε να υπάρχει συγκεκριμένη ελάχιστη ανταμοιβή 150-200 ευρώ για τα έξοδα κίνησής τους.
Ζητώντας «κοινωνικό δίχτυ προστασίας για όλους», ο κ. Απ. Καλογιάννης χαρακτήρισε τα μέτρα του δημάρχου «αποσπασματικά, υποκριτικά, προεκλογικά και άρα δημαγωγικά» κάνοντας λόγο για όφελος που προκύπτει ανά λογαριασμό μόλις 3-4 ευρώ. Μίλησε για ανάγκη εφαρμογής, νέου, δίκαιου αναδιανεμητικού συστήματος δημοτικών τελών ενώ χαρακτήρισε «στάχτη στα μάτια τη μείωση 15% στη μισθοδοσία προέδρων οι οποίοι μαζί με τους αντιπροέδρους λαμβάνουν συνολικά στη διάρκεια της τετραετίας περί το 1 εκ. ευρώ», προτείνοντας να καταργηθεί.
Κλείνοντας τη συζήτηση και πριν την ψηφοφορία που τελικά απέδωσε την προαναφερθείσα ομόφωνη έγκριση της μείωσης των τελών, ο κ. Τζανακούλης εξήγησε ότι «η δημοτική αρχή αξιοποίησε τη συγκυρία και την ευκαιρία που της δόθηκε» αποκρούοντας τις κατηγορίες για «λαϊκίστικα και προεκλογικά μέτρα». Θύμισε δε ότι «την τετραετία 1991-1994 η αύξηση του νερού έφτασε το 81% και των τελών το 105%, την τετραετία 1995-98 το 30% και το 57% αντίστοιχα, ενώ κατά τη δωδεκαετία 1999-2010 οι αντίστοιχες αυξήσεις ήταν μόλις 12% και 25%. Πείτε τώρα ποιος είναι ο φορομπήχτης».
*Επίσης ομόφωνα εγκρίθηκε η μετατροπή του Δημοτικού Ραδιοφώνου σε επιχείρηση ειδικού σκοπού, ώστε να είναι δυνατή η χρηματοδότησή του από το δήμο και άρα η λειτουργία του και μετά την εφαρμογή των διατάξεων του «Καλλικράτη».
ΑΝΑΚΛΗΣΗ
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η πρόταση του δημάρχου για ανάκληση των δικαστικών προσφυγών του δήμου εναντίον της ανέγερσης των κατοικιών στρατιωτικών σε έκταση της 1ης Στρατιάς, παράλληλα με την οδό Εχεκρατίδα, οικοδομές που είχαν μπλοκαριστεί καθώς ο δήμος επικαλούνταν πολεοδομικές παραβάσεις που προέκυπταν με την ψήφιση του νέου ΓΠΣ. Τελικά εκτιμήθηκε ότι δεν θα έπρεπε να υπάρξει διακινδύνευση απώλειας του Διαβαλκανικού Στρατηγείου, αξιωματικοί του οποίου προβλέπεται να στεγαστούν στο συγκεκριμένο συγκρότημα ενώ φάνηκε ότι υπήρξε γενικότερη διαπραγμάτευση με τη στρατιωτική ηγεσία για ευνοϊκή αντιμετώπιση άλλων αιτημάτων της πόλης. Την ανάκληση καταψήφισαν οι περισσότεροι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης.
Πηγή:ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Πηγή:ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου